Lucie se ptá

Lidé dnes novou práci neshánějí kvůli vyššímu platu, ale kvůli možnosti pracovat z domova, prostě ne z "kanclu", líčil nedávno jeden český podnikatel. Podle průzkumu společnosti Sodexo z poloviny srpna nabízí tuto výhodu 65 procent oslovených firem na českém trhu. Před čtyřmi lety to byla zhruba polovina. Všude je internet, technologie umožňují pracovat odkudkoliv, říkají zastánci tohoto výdobytku. Home office prý prospívá životní rovnováze. Výzkumy už se ale nevěnují otázce, jestli práce na dálku prospívá také pracovním týmům a komunikaci.

Manažer v jedné velké české firmě nám popsal, že při ročním hodnocení svého týmu, který zdědil po kolegovi, zjistil, že jedna jeho podřízená čerpá dva dny home office. Hlavním důvodem bylo, že vozí dítě do školy a nestíhala by se přesouvat po ucpané magistrále. Vzhledem k tomu, že zbytek týmu podstupoval stejné martyrium prakticky každý den a ještě k tomu za méně peněz, dotyčný to chce změnit. Home office navrhuje ponechat za nižší plat. Je to řešení?

Jiří Devát odpovídá

Nezapomněla jste mi něco říct? Pokud pro režim home office chybí opora ve firemní politice, či to snad dokonce narušuje chod firmy, ať tu výjimku prostě zruší. Nebo jako alternativu navrhnou zkrácený úvazek. Jak snadné! Avšak zachování této výhody manažer sám připouští, a tak musím hledat mezi řádky… Možná dotyčná patří k těm méně produktivním a on se domnívá, že se doma prostě fláká. Ale neví to jistě, jinak by přece napsal: "Dva dny z pěti nedělá nic." Spíš to vypadá, že mu pokulhává systém kontroly úkolů a sledování výkonu.

Řešením není mít všechny na očích jako vězně na dvorku. Ať se zamyslí, jak úkoly přiděluje a jak dokáže jejich plnění průběžně sledovat. Nehledejme v celé věci vědu. Možná jen považuje její důvod pro home office za malicherný. Ať si tedy spolu promluví a dá jí jasně najevo, že bude měřit všem stejně. A pak ať to taky dodrží. Konečně pokud ho jen štvou přecitlivělé mladé matky, ať jde dál rozvíjet svou kariéru do armády.

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 30 % článku.

První 3 měsíce, pak 199 Kč měsíčně

S předplatným získáte

  • Web Ekonom.cz bez reklam
  • Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
  • Možnost ukládat si články na později
Nebo
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.